ABD’Lİ bilim adamları hayatımızın ‘vazgeçilmez’i olan iPhone’ların öğrenme üzerindeki etkisini araştırdı.
Rice Universitesi Psikoloji Bölümü’nde
Yard. Doç. Dr. Philip Kortum önderliğinde araştırma yapan ekip, akıllı
telefonların öğrenme kabiliyetini olumsuz yönde etkilediğini ortaya
çıkardı. Araştırma, ilk kez akıllı telefon kullanan 24 üniversite
öğrencisi üzerinde yapıldı. Araştırma öncesinde katılımcılara akıllı
telefonları nasıl kullanmayı düşündükleri konusunda birkaç soru soruldu.
Daha sonra öğrencilere iPhone alındı ve telefonları bir yıl boyunca
araştırmacılar tarafından oluşturulan bir sistemle gözlemlendi.
YARARDAN ÇOK ZARAR
Araştırma sonuçlarını anlatan Dr. Kortum
“Araştırmanın başlangıcında öğrenciler kendilerine verilen akıllı
telefonların onların eğitimlerine büyük ölçüde faydalı olacağına
inanıyorlardı. Akıllı telefonlar sayesinde ödevlerini daha iyi
yapacaklarını ve sonuç olarak daha yüksek puanlar alacaklarını
düşünüyorlardı. Araştırmanın sonunda ise öğrenciler akıllı telefonların eğitimleri üzerinde yarardan çok zarara yol açtığını söyledi” diye konuştu. Araştırmanın başında ve sonunda öğrencilere şu sorular soruldu:
- iPhone daha iyi notlar almama yardım edecek/yardım etti: 2010’da ortalama cevap 3.71 iken, 2011’de bu cevap 1.54’e düştü.
- iPhone okulda derslere odanklanmamda dikkatimi dağıtacak/dağıttı: 2010’da ortalama cevap 1.91 iken, 2011’de bu cevap 4.03’e çıktı.
- iPhone sınavlarımda iyi sonuç almama yardım edecek/yardım etti: 2010’da ortalama cevap 3.88 iken, 2011’de 1.68 olarak kaydedildi.
- iPhone ödevlerimi daha iyi yapmama yardım edecek/etti: 2010’da ortalama cevap 3.14 iken, 2011’de bu cevap 1.49 oldu.
0 yorum:
Yorum Gönder